NY Taxilovgivning eller?

Som formand for ATAX, kan jeg komme rigtig meget i tvivl om, hvorvidt politikerne vil bevare taxi erhvervet, eller de vil have os udryddet, så hurtigt som det er muligt.

Der er ingen tvivl om at den tilstand der var i København med UBER, ikke kunne forsætte, og her er den nye lov måske til at leve med. Men i resten af landet, vil rigtig mange mindre bestillingskontorer ikke overleve med den ordlyd der er i høringsteksten.

GAMLE BESTILLINGSKONTORER kan ikke optage nye universaltilladelser og

NYE KØRSELSKONTORER kan ikke optage gamle taxi tilladelser.

Hvordan kan man kalde det en overgangsordning?

Jeg kalder det en likvidering af os der er her i dag, og en rigtig fin måde at invitere nye aktører ind på taximarkedet, men på bekostning af de eksisterende.

Jeg har den formodning at det bliver et travlt efterår, hvis det skal lykkes at få politikerne til at forstå hvad de har gang i.

Jeg har den formodning, at vi er mange, der var bedre tjent med, at den gamle lov fik lov at leve lidt længere og embedsmændene så udtænkte en ny taxilov, der tager hensyn til alle dem, der har været i erhvervet i mange år og fortsat ønsker at være her.

En fornuftig overgangsordning har plads til både nye og gamle tilladelser.

 

ATAX

GERT MARK

Skriv til os herunder